zaterdag 22 december 2007

Afscheid


Dit was de laatste week van 's morgens de Buienradar en de KNMI weersite in de gaten houden. Werkzaamheden zijn afgerond of overgedragen. Mailtjes die betrekking hadden op volgende week of later, werden na het lezen direct verwijderd en stapels zinloos bewaarde rapportages gingen de papierbak in. Voor de vergadering van de Q3-planning ontving ik ineens geen uitnodiging meer en mijn computer werd op maandag al onder mijn handen vandaan getrokken.

Mijn laatste werkdag; en ook al is het mijn "zoveelste laatste", toch fiets ik vrijdagochtend met een knoop in mijn maag richting Amstelveen. Het gebak is goed, het kado mooi en persoonlijk, de reacties aardig en vooral warm. Mijn "Time to move on" en "Here Today, Gone Tomorrow" motto's klinken opeens niet zo stoer meer. Afscheid nemen; het blijft moeilijk.

Het goede nieuws is dat ik nu 1,5 week vrij ben en me op 3 januari voor de poort van Schiphol-Oost mag melden. Dan begint alles weer van voren af aan. Toegangscodes voor je computer die niet blijken te werken, zoeken naar de wc, kantine uitproberen en tientallen nieuwe mensen/collega's die zich aan je voorstellen en waarvan hun namen je hersenen niet eens bereiken. Interim-werk; het blijft leuk.

Geen opmerkingen: