zaterdag 12 mei 2007

Introductie

Omdat ik mezelf regelmatig terugvind in een donkere bioscoopzaal, al dan niet alleen op een lege zaterdagmiddag of door de week met vrienden in Amsterdam of Haarlem;
Omdat ik al jarenlang lijsten bij hou met de films die ik gezien heb en daar (control freak als ik ben) ook meningen en waarderingen bij vermeld;
Omdat ik hou van het gevoel van een goede bioscoopstoel met een (nog) leeg wit doek waarop zich de komende twee uur een weergaloos verhaal ontwikkelt, adembenemende speciale effecten te zien zijn of buitenaards goed geacteerd wordt;
Omdat in films dingen tot leven komen die onmogelijk zijn, fantasie en realiteit door elkaar lopen, gewone verhalen bijzonder en bijzondere verhalen gewoon kunnen worden;
Omdat sommige films echter dan het leven zelf zijn;
Kortom omdat ik van films hou start ik dit Blog.

In de eerste plaats voor mezelf als referentie, archief en uitlaatklep. Daarnaast voor iedereen die geïnteresseerd is. Hoewel het voornamelijk uit beschrijvingen van de films die ik zelf gezien heb zal bestaan, is er ook ruimte voor allerhande andere onderwerpen die gelieerd zijn aan film. Alles kan aan bod komen van roddel tot filmfestival, van achtergrondverhaal tot bioscoopbeschrijving. Echter, dit blog heeft geen enkele intentie of ambitie en poogt verre van volledig te zijn.

Ik heb geen idee waartoe dit zal leiden en hoe lang het stand zal houden maar het opzetten ervan en het gevoel erbij is al fun.

Geen opmerkingen: