zaterdag 11 oktober 2008

Ernst-Paul


Zojuist op het journaal: Ernst-Paul Hasselbach (42) is vanmorgen in Noorwegen bij een auto ongeluk om het leven gekomen. Hij was daar voor de opnames van 71 Graden Noord; een survival programma met meest tv persoonlijkheden van de b-categorie.

Ik ken hem als presentator van Expeditie Robinson, mijn favoriete tv programma op de zondagavond. Al jaren presenteert Ernst-Paul dit reality survival programma op zijn geheel eigen wijze. Niet echt opvallend en uitermate vriendelijk is hij de rots in de branding te midden van alle hectiek en intriges en weet hij telkens de juiste vragen te stellen of de deelnemers tot een standpunt of verklaring voor hun gedrag te dwingen.

Wat ik me afvraag; waarom raakt dit me nu zo en ben ik ineens van slag? Misschien omdat je ouder wordt en daarom slechter met onverwacht slecht nieuws kunt omgaan, ook al ken je de persoon niet persoonlijk.
"De mooiste bloem wordt altijd als eerste geplukt", sprak mijn moeder ooit en gevoelsmatig gaat dat ook hier weer op. Ernst-Paul laat een vriendin en drie kinderen achter.

Geen opmerkingen: