vrijdag 11 juli 2008

Kunst


Na honderden foto's en weken van fotoshoppen, bijwerken en selecteren was dan eindelijk de keuze gemaakt; deze zou het worden. Er moest alleen nog een grote print van gemaakt worden, op een harde achtergrond plakken en klaar ben je. Zo makkelijk gaat dat dus niet. Eenmaal aan het zoeken geslagen bleek er meer mogelijk dan wij aankonden. Al snel werd duidelijk dat er beslissingen genomen moesten worden; gaan we Polystyreen, Dibond of Forex? "Een bijzonder mooie finishing voor het plastifiseren is Diasec", aldus de Kleurgamma. Ik doe nu wel heel technisch maar Sjors heeft alles met veel gevoel voor detail en afwerking van begin tot eind uitgezocht en laten maken. Eigenlijk hoefde ik alleen maar zo af en toe "Ja is goed" te zeggen.

Gewapend met zijn nieuwe digitale camera en met meer creativiteit in zijn wijsvinger dan ik in mijn hele lijf, ging Sjors op zoek naar mooie graffiti in de stad. De mooiste werd gevonden in "Elf"; het voormalig Postgebouw waar nu tijdelijk het Stedelijk Museum is gevestigd. Het eindresultaat mag er zijn; een heftige plaat waarin zowel agressieve- als heel lieve elementen door elkaar lopen; helemaal wat ik wilde. Uiteindelijk zijn er twee exemplaren van gemaakt; één voor Edith en één voor mij. Mijn eerste kunst aan mijn eigen muur voelt heel bijzonder.

Geen opmerkingen: