vrijdag 30 april 2010

Fietsen


Eén dag op Horta en we besluiten vandaag (donderdag) te gaan fietsen. We huren een paar "Mountain Bikes" die zo bij de Aldi vandaan lijken te komen. Het kan onze ambitie het eiland rond te fietsen nauwelijks temperen. We trappen Horta uit en na de eerste bocht staan we meteen op een alleraardigst strandje met ruige rotsen. Na het foto-momentje fietsen we verder. Na 20 minuten heb ik al meer mooie dingen van het eiland gezien dan 10 jaar geleden in drie weken. Ik realiseer me dat ik toen eigenlijk niet verder geweest ben dan Café Peter Sport en de jachthaven. Toch heb ik met toen ook prima vermaakt.

De fietstocht ontaart in één lange slopende klim. Het lijkt wel of er alleen maar bergop gefiets wordt. Na een uur of drie raak ik eraan gewend en klim zwijgend (of is het hijgend?) mee. Het wordt een prachtige afwisselende tocht en ondanks de kaarten die we bij ons hebben lukt het ons prima regelmatig te verdwalen. Om half zeven zijn we weer bij de Ithaka waar Sonja de lekkerste hapjes voor ons klaar heeft staan. We drinken de laatste ijskoude Carib-biertjes met het gevoel dat we ze ook echt verdient hebben.

Geen opmerkingen: